سفارش تبلیغ
صبا ویژن
بترس که خدایت در معصیت خود بیند و در طاعت خویش نیابد و از زیانکاران باشى . پس اگر نیرومند شدى نیرویت را در طاعت خدا بگمار و اگر ناتوان گشتى ، ناتوانى‏ات را در نافرمانى او به کار دار . [نهج البلاغه]

نشریه بقیه الله


تقوی در روایات اهل بیت:
اخبار و احادیثی که از رسول خدا صلوات الله علیه و آله و اهل بیت ایشان علیهم السلام رسیده در این باره زیاد است و کمتر خطبه ای ازا میرالمؤمنین علی علیه السلام است که در آن ذکر تقوی و متقین نباشد؛ در اینجا به عنوان تبرک یک جمله از آن حضرت را نقل می کنیم:« تقوی کلید راستی در دین و استقامت بنده بر طریق مبین است و ذخیره قیامت و آزادی از هر ملکه بد و کردار زشت و رستگاری از هر تباهی و گمراهی است؛ به سبب تقوا حاجت طلب کننده روا می شود و گریزنده از عقاب ، نجات می یابد و به عطای بسیار می رسد.»(1)
حضرت محمّد صلوات الله علیه و آله به خویشاوندان خود فرمودند:« مگویید که محمّد از ما است ، به خدا سوگند اولیای من از شما و جز شما نیست مگر پرهیزکاران.»(2)
و از حضرت سیدالشهدا علیه السلام مرویست که فرمودند:« شما را به تقوا وصیّت می نمایم به درستی که خداوند برای پرهیزگار ضامن شده که او را از آنچه خوش ندارد به آنچه دوست دارد بگرداند و او را از جایی که گمان ندارد روزی دهد؛ به درستی که خداوند درباره بهشتش فریب نمی خورد، یعنی کسی نمی تواند به فریب و نیرنگ داخل بهشت گردد، و ثوابهایی که نزد اوست به کسی نمی رسد مگر به سبب بندگی و اطاعت او.»(3)
آری ، انسانی که می خواهد با تقوا باشد باید همیشه خود را در محضر خدا و ولی او بداند. امام زمان عجل الله تعالی فرجه طبق ولایتی که خداوند به ایشان عطا نموده است از تمامی اعمال ما آگاهی کامل دارند؛ خود حضرت در توقیعی خطاب به شیخ مفید علیه الرحمه فرمودند:« ما از اوضاع شما آگاهی کامل داریم و هیچ کدام از حالاتتان بر ما پنهان نیست.»(4) پس اگر خداوند به ما توفیق دهد که این کلام حضرت به شیخ مفید را ملکه ذهن خود نماییم ، دیگر به این سادگی ها تسلیم هوای نفس و مکر شیاطین نشده و کارهایی را که موجب رنجیدگی و خشم ایشان می شود را راحتتر ترک می نماییم .
در پایان به جا است که این سخن امام صادق علیه السلام در وصف یاران امام عصر عجل الله تعالی فرجه را دوباره بیان کنیم، آنجاکه فرمودند: «هرکس که بودن در شمار یاران قائم او را شادمان سازد، باید به انتظار باشد و باید با پرهیزگاری و اخلاق نیکو رفتار کند. پس اگر اجلش فرا رسد و امام قائم علیه السلام پس از درگذشت او قیام کند، بهرة او از پاداش برابر پاداش کسی است که آن حضرت را درک کرده باشد . پس بکوشید و منتظر باشید ، گوارا باد شما را ای گروه بخشوده.»(5)
-------------------------------------------------------------------------------
1- نهج البلاغه ، خطبه 230
2-
بحار الانوار
3- سفینه البحار ، جلد 2 ، صفحه
678
4- برکات حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه- ترجمه کتاب العبقری الحصان- صفحه
412
5- بحار الانوار ، جلد 52 ، صفحه 140 والغیبه النعمانی ، باب 11 ، حدیث 16 ، صفحه 200

 



نشریه بقیه الله ::: سه شنبه 86/5/30::: ساعت 9:0 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 5
بازدید دیروز: 16
کل بازدید :25621
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
نشریه بقیه الله
نشریه بقیه الله نشریه ای است که به طور همزمان هم چاپ می شود و هم بر روی این وبلاگ نمایش داده می شود
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<